Ida

Kategorier:

Lister/dører/vinduer : Klassisk hvit

Vi har stue med åpen kjøkkenløsning, og alle vegger er malt i fargen Demring. Tilstøtende rom (entre) er malt i samme farge, mens soverommene som ligger ved siden av entreen er malt i minty breeze. Jeg har to spørsmål: 1) jeg synes de to veggene som er lengst fra vinduene i stuen blir veldig mørke. Dette forsterkes av at det også er her den veldig store og litt for mørke sofaen står, og at vi ikke har veldig god lyskilde i denne delen av stuen. Vi har vurdert om akkurat disse to veggene skal males i en lysere gråfarge, for eksempel lysere nyanse av demring for å gjøre kroken litt lysere. Er dette noe som kan funke, og hvilken farge bør vi i så fall velge for at det skal gå fint sammen med de andre veggene og resten av interiøret? 2) vi har noen møbler som skal males (skjenk, Krydderhylle, vitrineskap og kommode), men jeg synes det er vanskelig å finne farger som passer godt med demring fordi det enten blir for lite kontrast eller for mye fargesterke farger oppå hverandre. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg grønne farger i ulike nyanser. Soverommene er i minty breeze, og jeg liker veldig godt mintfarger, men også flaskegrønn og lysere grønnfarger. Har dere tips til grønne farger som fungerer godt med demring, og som ev samtidig kan lysne inntrykket av rommet? Særlig i stuen, der sofaen stjeler mye lys. Er det evt andre farger som passer bra? Vi har også noen oransje detaljer i stuen. Hilsen Ida.

2017-08-02 13:50:51

Fargerådgiver svarer:

Hei Ida 
Ta en titt på LADY 1622 Refleksjon eller LADY 1928 Sommersne de er lune og fine til LADY 1269 Demring og dine detaljer i LADY 9918 Klassisk Hvit. LADY 7555 Soft Mint er lekker å kombinere LADY 7163 Minty Breeze. Møbler i samme farge som vegg med ulik glans er også lekkert, men litt vanskelig å si hva du bør gjøre uten bilder. :-) Slett vegg maler du matt og vakker med LADY Pure Color og møbler maler du med LADY Supreme Finish som du får i matt, silkematt, halvblank og superblank :-) Vi ønsker deg lykke til og fortsatt god sommer :-) 

Line
Hilsen Line, Fargerådgiver Jotun