Kategorier:
- Annet
Lister/dører/vinduer : Balanse
Hei, vi skal male panelet i vinterhagen blå og lurer på hvilken blåfarge vi skal velge. Vinterhagen har store vinduer mot havet og åpning mot en åpen stuekjøkken-løsning som er malt i Jotuns Urtehage. Kjøkkeninnredningen er hvit. I samme etasje har vi malt med Butinox Slør (hallen) og Lys aubergine (yttergang). Disse fargene går i igjen i innredningen, i tillegg til eik og teak. Vi vil gjerne ha en dempet og ikke for mørk blåfarge, som passer til de andre fargene vi har valgt (spesielt Urtehage). Gleder meg til å lese tips til farge!
Hei! Jeg hjelper deg gjerne, men jeg trenger bilder, slik at jeg får et godt inntrykk av lysforhold, gulv og farger på dine møbler. Det er viktig at bildene er tatt i godt dagslys slik at fargegjengivelsen blir så riktig som mulig. Bildene blir ikke synlig for andre enn deg og meg. Hvis du kan si noen ord om farger du liker eller ikke liker, er det supert. Hvis bildene er over 5MB (pr bilde) blir de avvist, da må du redusere. Hører fra deg :-)
Hei, tusen takk! Her kommer bilder 😊 Den lilla veggen, på bildet tatt mot kjøkkenet, er veggen vi vil male blå.
Hei igjen!
Jeg ville testet farger som LADY 5200 Dusky Blue, en dempet blågrå tone, LADY 5530 Collected Blue, en dempet, grønnlig blåtone og LADY 5351 Havbris, en frisk blåturkis tone. Blir disse for mørke så kan LADY 5452 Nordic Breeze eller LADY 4423 Kilden være gode alternativer.
Klikk deg inn på fargelinken for å se større bilder av de anbefalte fargene. Farger på skjerm kan avvike fra virkelig farge, vi anbefaler derfor alltid at du vurderer fysiske fargelameller.
Markedets beste maling - til tre og panel
Til store flater, vegg og tak
Hei igjen, og tusen takk for fine og gode råd! Jeg har ett, kanskje litt rart, oppfølgingsspørsmål: Er det en grunn til at du ikke foreslo Linblå? Vennlig hilsen Kine
Hei igjen! Ingen spørsmål er for rare ;)
Jeg foreslo noen blåtoner som er klarere, eller grønnere, enn LADY 5249 Linblå på grunn av stolen din og bildene på veggen, men LADY 5249 Linblå er en nydelig farge som du selvfølgelig kan vurdere på veggen din.
Hei igjen, Tusen takk, og ja, det gir mening. Kjekt å få innblikk i hvordan du tenker 😊 Vennlig hilsen Kine