Entrè

Kategorier:

- Stue

- Gang

Hei. Jeg skal male en smal yttergang uten vindu. Jeg har fargen soothing beige i stuen som er naborommet, og er svært fornøyd med den fargen. Nå har jeg "varmgrå" i yttergangen og det oppleves alt for mørkt og jeg liker ikke fargen. Jeg har også lyst å male innedørene i huset, og liker godt når di får en litt mørkere farge enn veggen. Kan man ha forskjellige farger på dørene i huset? Hvilken farge ville du anbefalt til gangen og innedørene som er i gang/stue? Hvilken farge ville du anbefalt til taket i de samme rommene? Gulvet i gangen er skifergrått. Stilen jeg har ellers er en blanding av nordisk (lys eik, lyse møbler) og japandi (noen valnøttmøbler, grønnplanter og et gulv som ser ut som et lyst tregulv)

2026-06-26 10:55:55

Fargerådgiver svarer:

Hei, jeg hjelper deg gjerne, men jeg trenger bilder av alle rom du skal male, slik at jeg får et godt inntrykk av lysforhold, gulv og farger på dine møbler. Hvis du skal skifte gulv trenger jeg link med bilder av nytt gulv. Det er viktig at bildene er tatt i godt dagslys slik at fargegjengivelsen blir så riktig som mulig. Bildene blir ikke synlig for andre enn deg og meg. Hvis du kan si noen ord om farger du liker eller ikke liker, er det supert. Hvis bildene er over 5MB (pr bilde) blir de avvist (kryss over bildet), da må du redusere. Det er dessverre ikke mulig å laste opp PDF-filer. Vi støtter JPG, JPEG, PNG og GIF. Hører fra deg :)

Line
Hilsen Line, Fargerådgiver Jotun